September 19, 2014

Balení pod vlivem

Dneska jenom trochu punk. Punk v mým bytě. Po zemi se válí nesčetně svršků i spodků, lahve, opalovací krémy, jakési kabely, knihy a časopisy. Vše kolem kufru, boty ještě v pračce, snad uschnou. Já tu lítám ve spodním prádle a furt ty věci přehazuju. Snažím se tu vytvořit uspořádané hromádky věcí. Mám pocit, že mě to pohltí.
Jo, balim, balim do teplých krajin a nevim, kde mi hlava stojí více než obvykle.
Pas, pojištění, krytka od foťáku. Potřebuju ponožky? Co za příruční zavazadlo? Věčný problémy. A co si vezmu za literatru?
Ano, nejděsivější otázka vyřčena. Nezodpovězena. Přehrabuju se tu v knihách a marně hledám ten správný titul. Teda knižní titul, ten můj je někde v nedohlednu. Capote, Bukowski, Miller? Něco novýho, stihnu ještě zejtra zajít do knihkupectví? Á co tahle útlá knížečka, ta by možná šla? Nebo i nějakou poezii? Už se vidim jak s nějakým koktejlem v ruce oslňuju Marianu a Natálii Múzama na švestkách a led se rozpouští ve sklenici příliš rychle. Sarkastický smích. Loknu si piva a přemýšlím nad tím dál.
Jo, tahle literatura bude vhodná. Vloni Extáze od Welsche, letos povídky psané pod její vlivem. Krásně zvoleno Aneto, společným znakem tvých dovolených jsou drogy. Paráda.

No comments:

Post a Comment