August 27, 2013

Postcrossing

Let´s try it!

Já, milovnice posílání psaníček, dopisů a pohledů, jsem konečně objevila stránku pro mě!
A taky pro všechny ostatní milovníky papírové pošty.

Už jste o tom slyšeli, četli nebo jste tu dokonce zaregistrovaní a sdílíte stejnou radost jako já? Bezvadné.



O co tedy jde?
Postrcrossing je internetová stránka, která slouží k výměně dopisů z celého světa. Je to vlastně jednoduché.
Založíte si vlastní profil, kde o sobě můžete napsat co máte rádi a popřípadě třeba jaké požadavky máte na pohledy, které chcete dostávat.

Po registraci musíte poslat určité množství pohledů, když odešlete vy na oplátku dostanete pohled od někoho jiného. Není to ale žádné dopisování, je možné že udržíte kontakt, s někým koho jste si vylosovali, ale většinou je to akce jednorázová.
Podstatou je, že musíte pohledy také posílat, aby jste mohli očekávat pohledy ve vaší schránce.


Pohledu nesmí chybět ID, což je číslo, které je automaticky vygenerováno, pokud si zažádáte o novou adresu příjemce. Je na něm kód státu, pro Českou republiku tedy CZ, a poté několikamístní číslo.

Pokud obdržíte pohled, ID, které se na něm nachází zadáte na stránky Postcrossingu, pohlednice se Vám objeví naskenovaná (nemám tušení kde to skenují) a Vy můžete napsat odesílateli milý vzkaz, zda Vám udělala pohlednice radost.

Happy postcrossing!
Není nic jednoduššího než s tím začít. Já už se těším až si v novém bytě udělám na zdi nástěnku, kam si budu pohledy věšet. Pokud máte strach, že nevíte co budete psát, spousta uživatelů ma na svých profilech tipy o čem jim můžete napsat. Já často píšu o své zemi, městě a třeba i o tom co jsem dělala a podobně. Je to opravdu jen na Vás. Takže hurá do toho!



Pohlednice z Nizozemí
Pohlednice z Německa

Pohlednice z Finska

Doufám, že je tu spoustu nadšenců do pohlednic a vyzkouší tuhle zábavu! Přece neříkejte, že Vám nevykouzlí úsměv pošta ve schránce, která je určená jen a jen Vám ? Tak tedy HAPPY POSTRCROSSING !! 




1 comment:

  1. Ano, ano! Objevila jsem a již měsíc jsem aktivně nalepená na své schránce a probodávám pošťačku fanaticky nadšeným pohledy kdykoliv ji vidím přicházet. :D
    Zamilovala jsem se do postcrossingu. Je to naprosto úžasné, že na chvilku patříš do života někoho, koho vůbec neznáš a kdo bydlí třeba na druhé straně planety.
    Božííí Míco, ani Mourek by to nezvládl líp!

    ReplyDelete